4 Nisan 2014 Cuma

İhtiyacımız Ümmet Şuuru

Durup bir düşünelim..

Kendimize hiç sorduk mu? Filistin hala neden işgal altında, neden hala zulüm çekiyor, oradaki durumlar neden gittikçe daha da kötüye gidiyor?

Soruyu ben sordum, bir de ben cevap vereyim istedim...

İlk olarak şunu söylemek istiyorum; biz bir ümmetiz ama ne yazık ki bu sadece sözde, sadece lafta Gazze’deki insanlar yıllardır ambargo altında, ilaçsız elektriksiz kalıyorlar, dünyanın en büyük hapishanesindeler ama kimse onların feryadını duymuyor... Daha doğrusu çoğu insan görmezlikten geliyor, duyarlı olan az sayıdaki insanlarsa kendi çabalarına göre bir şeyler yapmaya çalışıyorken kalkıp onlara "otoriteden izin alınmalıydı" diyenler ortaya çıkıyor ve bu yapılan yardım çabalarını küçük düşürmeye çalışıyorlar. Halbuki bizim için ne kadar önemli olduğunu bilmiyorlar... Bana göre bu ilk neden...

İkinci ise; şimdi baktığımız zaman bir ülkeden başka ülkeye gitmek istediğimizde hep vize isterler ve çoğu ’’müslüman ülke’’ bizim yani "Filistinliler"in girmesine izin vermiyor. İzin verse de 3-4 ay bir süre beklememiz gerekiyor. Biz aslında tam bir ümmet değiliz... Biz; parçalanmış bir ümmetin, her parçası kendisini ayrı bir ümmet zanneden bir ümmetiz...

Suriye’deki acı Türkiye'de hissedilecek, Filistin'de akan kan Mısır’da durulacak Türkmanistan’daki kardeşlerimizin yaşadıkları zulüm Arakan’da son bulacak... Biz işte o zaman bir ümmet oluruz...


@tevfik_hamss

twitter.com/tevfik_hamss


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder